nio!

Klockan börjar snart närma sig läggdags men de gör inte så mkt, dagen har vart underbar :)
 
Åkte bil till skolan idag och vi kom dit typ 5 min innan vi börja, (tur vi inte åkte senare). Första lektionen var religion och vi hade prov på alla riterna i Hinduism, Buddhism, Islam, Judendommen och Kristendommen. Gick npg sådär men jag svara på allt iaf ;)
 
Sen var de lunch och ja va inte alls hungrig så åt typ inget.
 
Dietik/Diet matlagning hade vi sen och dagens uppgift var att göra konsistens anpassad kost, (för sånna som inte kan tugga). Vi var därför tvungna att passera allting och köra de i matberedaren så att det inte var några bitar.
 
Vi gjorde potatissoppa med malen kassler till och till efterrätt blev det apelsin och chokladsufflé. Soppan var god, men de hade vart godare med något "helt".
 
Sufflén gjorde jag och den blev lite bränd och reste sig inte så mycket som jag hade önskat men den var god. Det är inte lätt det här med sufflé, man får inte öpnna luckan för tidigt eller innan den är klar, för då sjunker den ihop, sen måste man ha exakt tid och grad och detta varierar mellan olika ugnar kort sagt det är en hel vetenskap och för att vara första gången är jag nöjd med att det över huvudtaget gick att äta ;)
 
 
Vi var as snabba i köket och fick sluta hela 45 min tidigare!!! Sen eftersom jag hade bil idag erbjöd jag mig att skjutsa 2 kompisar till resecentrum för att de skulle hinna med sina tåg/bussar. Var även en sväng på elgiganten, Åhlens, Stadium, JC och hemköp innan jag åkte till ishallen. 
 
Jag trodde då att kl var 16:05 och att de var 55 min kvar tills träning började men klockan var bara 15:05 alltså när vi egentligen skulle sluta skolan. Därför blev jag snabbt rastlös och erbjöd mig att hämta en konståknings kompis på resecentrum, så jag satte mig i bilen påväg dit, men shit va mkt trafik de var ute då, ja jag borde fattat de kl var ju 16:05 och alla var påväg hem från jobben. Hämtade iaf henne och åkte tillbaka till ishallen.
 
Kl 17:00 stod vi på isen och den kommande 1,25 timme gick i raket fart. allting gick skit bra idag och jag lärde även några i gruppen hur de skulle göra, älskar verkligen att lära ut de jag kan och se hur glada personerna blir när de lärt sig något nytt :).
 
Efter träning tog jag bilen (igen) och skjutsade min kompis till resecentrum igen innan jag påbörjade min resa hemmåt. Det är faktiskt ganska mysigt att åka själv i bilen, lyssna på mysmusik och bara ta det lugnt medan solen går ner.
 
har nu vart hemma i ca 2 timmar och har hunnit med att kolla fb :P, se på kockarnas kamp, packat väskan och ätit :)
 
Nu ska jag vara lite social mot katten, mamma och pappa!
 
Ha de gött!
/ L.K
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0