Fredagsmys...

Fredagar innbär en lektion i skolan och att man är hemma redan kl 14 (om man nu inte provianterar på ica). 
 
Efter några timmar hemma har man hunnit lusläsa facebook fleragånger och de typ (måste räkna) 5 smyckesgrupperna jag är medlem i.
 
Detta är TOTALT LIVSFARLIGT för en ansträngd studentbudget. Har beställt både 2 meter kedja, smileyspärlor och små gulliga glaspärlor (som jag inte visste jag behövde).
 
Vi lever bara en gång så, så länge jag har råd tänker jag fortsätta köpa de jag verkligen verkligen vill ha!
 
Har även hunnit sörja mitt gammla pennfack som gått sönder :/ och funderat ut hur mitt nästa ska se ut :) blir väll att köpa tyg någon gång i veckan...
 
Sen vill jag verkligen komma igång och sy nya konståknings leggins, har ju köpt tyg men mitt gammla leggins mönster (det vill säga ett par isär klippta gammla leggins med ett hål för mycket), är snett de var därför de jag har nu blev snea.
 
Att de är snea är mest en utseende fråga då det blir veck vid knäna, men när sen kardborren på hällan börja släppa och tyget på de ena knät börja bli nopprigt och allmänt slitet förstod jag att de var dags att sy nya. 
 
Har som sagt inte kommit tillskott än pga att jag inte har något mönster så än så länge använder jag de slitna/halvsöndriga. Har ett par till i och för sig men de är "vanliga" alltså ingen hälla vilket betyder att jag behöver ha skridskoöverdrag utan på skridskorna för att inte irriterar mig på/snubbla på min extremt långa skosnören. 
 
Jag har ett par skridskoöverdrag (som jag sytt) men de är inte så praktiska när man har bråttom eller vid andra tillfällen när man är aningen tankspridd, man måste ta på sig dem innan man tar på sig skridskorna och det e FRUKTANSVÄRT lätt att glömma...
 
Imorgon är schemat TOMT ja faktiskt! cäremot har jag några planer:
* SOVA!!!!!!
* Handla mat
* Baka (om jag orkar)
* Läxor/skoluppgifter
* Se på tv
* Städa toan (inte för att den är speciellt skitig just nu men de behöver nog göras ändå)
* Något mer nödvändigt som jag inte kommer på just för tillfället ;)
 
Nu tänkte jag dissa er för lite mer fredagsmys med chips och tv/film alldeles själv :)
Riktigt riktigt kul är Gustavsson 3tr som börjar nu!
Hejråå!!!
/ L.K
Bild från Instagram, lkaarlssons, followa mig!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0