Mitt senaste syprojekt

Hej,

Nu är det dags att visa mitt senaste syprojekt. Det jag har sytt är en skjorta.
Idén föddes då jag ville ha en ny skjorta samtidigt som jag vill utveckla mitt sykunnande. Jag har inte sytt någon skjorta förut och tänkte att det kan vara bra att kunna.

Det tog ett tag innan jag hittade ett lämpligt tyg men i juni hittade jag äntligen ett mörkblått och vitrandigt tyg i bomull. 

Mönstret är ett gammalt mönster som mamma använde när hon sydde skjortor på 80-talet. Perfekt när man har ett gammalt standardmönster som fungerar. Hade ju samma tur när jag sydde min kavaj i våras.

Skjortan har ganska så lös passform och är lite längre i bak. Annars är det en väldigt klassik skjorta, med många detaljer. Allra pilligaste detaljen måste varit den här:

Just att jag valt och göra toppen spetsig gjorde det hela mycket svårare. Så här i efterhand var det väl värt all möda.

Samma sak var det med manchetterna:

Den sista detaljen fixade jag igår och det var fickan:

Sen var den klar! 
Fler bilder kommer här:



/LK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0