Med ögon för detaljerna

Hej på er!

Sitter nu i ishallen och väntar på att träningen ska börja. Under tiden kommer här nu ett litet inlägg.

Skrev igår om att jag inte kom så mycket längre på mitt pågående projekt då jag saknade några detaljer/sybehör.
Innan jag åkte hit fick jag fixat detta. Det jag köpte var tre olika dragkedjor med väldigt snygga detaljer. Såhär ser dem ut:

Jag gillar verkligen lite annorlunda dragkedjor då de piffar upp och ger plaggen det där lilla extra. Förra hösten sydde jag en mörkblå topp (länk här: http://lkdesign.blogg.se/2013/october/sytt-ny-topp.html#comment) med spets och dragkedjan i ryggen. Då använde jag en liknande dragkedja fast i mörkblått med bronsfärgad kedja. 

Enda problemet är att dessa dragkedjor är svåra att få tag på. Utav de 8 tygaffärer som jag oftast handlar i är det bara en affär som säljer dessa. Dessutom har de inte öppet alla vardagar så det har hänt rätt många gånger att jag fått vänta ett tag innan jag fått tag på någon sådan dragkedja som jag vill ha.

Ni kan ju gissa att jag nu bara vill hem och sy när jag äntligen fått tag på de här dragkedjorna. Först är det dock träning som gäller så vi får se vad jag hinner när jag kommer hem.

Trevlig kväll önskar jag er iaf.
/LK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0