Intensiv men fantastisk vecka

Hej,

Föregående vecka var intensiv men väldigt rolig. 

Har praktik för tillfället så jag jobbar heltid. Utöver detta händer det extra mycket kring konståkningen. Då det är högsäsong för alla tävlingar samt att det  är mindre än en månad kvar till vår årliga isshow. 

Kort sagt många roliga saker som sker just nu. Roligaste händelsen denna veckan och kanske till och med roligaste på flera år var tävlingen  i helgen. 

Redan när jag såg deltagarförteckningen såg jag framemot denna tävlingen. Vi var nämligen tre åkare anmälda i klassen senior c, vilket är extremt ovanligt/ aldrig har hänt mig. 

Träningen innan tävlingen lade min tränare in fler/svårare hoppkombinationer och jag har aldrig åkt mitt program så bra på träning som då. På lördagen den 21 februari var det tävlingsdags och jag var riktigt nervös. 

Lugnare blev jag av att prata med mina två andra jätte trevliga medtävlare, som alla bar på samma glädje att äntligen få tävla mot någon. 

Mitt åk var felfritt bortsett från några slarviga landningar. Efter några timmars väntan var det dags för prisutdelning och 1:a platsen blev min! Något som jag drömt och hoppats på men inte vågat tro på.

Detta är en av de bästa dagarna jag upplevt och som jag kommer minnas för evigt!
/LK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0