Lugnare tider :)

Hej! En intensiv period har precis avslutas och det tillsammans med förkylning och feber gjorde att jag har tid för kära lilla bloggen. 

Tanken har hela tiden varit att publicera bilder på saker jag skapar. Efter mässan i höstas har jag inte varit så aktiv på den biten. Det har blivit lite gardiner och ett par nya leggins som jag visat tidigare. 

Det senaste projektet som jag inte hunnit dela med er var att sy en ny konståkningsdräkt till nästa säsong då jag ska ha nytt program. 

Efter ett tags funderande kom jag fram till hur jag ville att den skulle se ut. Se bilder nedan:

Framsidan
Baksidan

Denna modell krävde en justering av mitt mönster, och för att inte riskera att slösa bort dyrt tyg på en modell som jag inte med säkerhet vet kommer fungera provsydde jag modellen i lite restryger jag hade hemma. Se bilder nedan:

Framsidan
Baksidan 

Som ni kan se blev resultatet ganska likt min skiss dock gillade jag inte rynkorna på framstycket. Materialvalet till den riktiga klänning blev lycra i en marinblå ton och en hudfärgad variant som är så lik som möjligt med min egna hudfärg. 

Själva klänningen tog inte så värst lång tid 2-3 dagar ungefär. Däremot tog dekorationerna flera veckor att konstruera och sy fast. Det handlar om ca 3m paljettband och över 100 stenar. Här kommer bilderna på det färdiga resultatet:

Framsidan

Baksidan 


Framsidan


Baksidan

Jag har även sytt en matchande hårsnodd som fungerar runt en vanlig tofs. Tanken är även att göra en snodd som passar runt en hår donut men den håller jag fortfarande på och experimenterar med. Upptäckte nu att jag saknar bilder på dessa, återkommer med det när det är klart. 

Det var allt för denna gången, vi får se när jag återkommer igen ;)

/L.K




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0