Cupcakes!

Hej igen :)
 
Fick för mig förut att jag skulle baka, fick ett "kit" för att baka cupcakes av pappa när jag fyllde år. Det var så att alla råvaror kommer från lantmännen och dagen innan jag fyllde år var han på en mässa typ och fick detta + ett paket med musli som jag då fick :)
 
Hatar egentligen allt som heter halv/helfabrikat och tycker att "rena produkter" är bäst, men jag gav det en chans och bakade det idag. Känndes lite konstigt att bara klippa upp en påse och vispa med vatten, de komiska var att de blev ganska klumpigt och skojjade då med mamma om att de glömmde visst " klumpförebygande medlet"
 
Sen var det bara att klicka ut i formar och grädda, de såg jätte höga och fina ut men när du svalnat hade det sjunkit ihop och det blev typ som en grop... aja tänkte jag och började vispa ihop frostingen. Samma sak här bara en påse att öppna och tillsätta smör och vatten, efter att hällt i vattnet i pulvert ropa jag på mamma kolla de vita "mjölet" blir rosa! rena hokus pokus! 
 
När cupcakesen hade svalnat spritsade jag ut frostingen och dekorerade dem med det färgglada ströslet, men jag blev inte så nöjd med de sista eftersom jag tycker det var för lite frosting med skickat!
 
Strax efter fikade vi och åt givetvis av dessa, kan säga såhär det smakade pulver och var alldeles för söta och själva muffinsen var väldigt kompakta och "tunga". 
 
Kan tänka mig att det kan vara bara om behöver vill slänga ihop nått snabbt, eller inte orkar med all disk som det blir om man gör allt själv, men annars ser jag ingen vits med det!
 
Bilder kommer nu :)
 
Tänkt bara för skojsskull skriva upp vad de var för något i:
 
socker, vetemjöl, veg. fet, glukossirap, heläggspulver, förtjockningsmedel e420, vetestärkelse, skummjölkspulver, aromer(smör, vanilj, citron), salt, bakpulver(450,e500), vanilj, emugleringsmedel e322,arom(jordgubb), färgämne e162)
 
MUMS!
/ L.K
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0