Nytt plagg

Hej!

Efter att ha varit julledig i några dagar har jag hunnit och sy lite mer än annars. Igår sydde jag klart en lång t-shirt/klänning. 

Tyget köpte jag i September/Oktober och ganska snart efter det visste jag vad jag skulle sy. Det har helt enkelt bara kommit andra viktigare/roligare projekt i mellan t.ex. En konståkningsklänning 😉

När jag väl tog mig tid blev jag klar på bara några timmar och resultatet, det kommer här:




Det som gör plagget är tre saker om du frågar mig:

1 Det diskreta men väldigt snygga mönstret som inte syns på långt håll

2 Rundningen nertill, gör att det inte blir en "vanlig" t-shirt

3 Ärmens längd. Den är varken kortärmad eller 3/4 ärm. Vilket ger en speciell karaktär åt plagget.

Hoppas ni gillart!
/LK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0