Nytt armband

Hej tänkte posta ett inlägg innan det är dags och lägga sig.

Att jag gillar färgen blå och då främst turkost är väll ingen nyhet?! 
Känns ibland som jag har en inbyggt magnet som dras mot allt turkost.
Idag var jag tex nära på att inpulshandla en turkos sophink, men det är en annan historia...

Det jag istället hade tänkt och berätta om är detta armband:

Jag gjorde detta i sommas/höstas då jag hade fyndat denna läderrem. Det finurliga är att man enkelt med en tång kan dra loss "nitarna" och då får en tydlig markering. Denna markering är väldigt praktisk om man vill göra hål med en håltång för att sedan fästa en ögla i. Så gjorde jag nämligen för att få fast låset. Bild på detta kommer här:

När det kommer till berlockerna var min första tanke tro, hopp och kärlek. Hade tyvärr inget ankare i lagom storlek så det fick bli bara tro och kärlek. Som ni ser på bilden ovan blev det även ett hjärtberlock "i bak" vid låset. Dessa "made with love" berlocker är ständigt återkommande på mina smycken, så bli inte förvånad om ni får se dem igen.

Det var allt för idag
/LK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0