Saftat :)

Hej :)

Efter jobbet igår tog jag det bara lugnt. Konstaterade t.ex. att både ellos och laredoutes höstkatalog kommit. Blev att sätta sig och kolla igenom dem i hammocken :)

Senare "saftade" jag och mamma lite :) bredvid min favomöbel (hammocken) växer en stor ståtlig fläderbusk och sisådär 5 meter där ifrån en stor rabarberbuske.

Varje gång man går ut och ska hämta posten (eller vad man nu ska göra) känner man denna underbara doft från flädern. Den inte bara luktar gott utan gör sig ypperligt i saft. Det blev alltså både flädersaft och rabarberdryck. Flädern är inte klar förän på lördag men flädern kan vi njuta av redan ikväll :)

Rätt smart att göra sånt här själv för då vet man ju vad man har "stoppat" i. Skulle för ett tag sen köpa flädersaft eftersom våran var slut, fanns ingen flädersaft som innehöll mer än typ 2% fläder!?!

Så gör själva!

Nu ska jag fortsätta läsa i boken "Äkta vara" som jag skrev om i förra inlägget.

Ha det gött ;)
/L.K


Kommentarer
Postat av: Hannah Olhardt

Åh så härligt! Vi har också fläder! :-)

Kolla gärna in min blogg och kommentera något, kram :)

Svar: Ja det är underbart :)
Linda Karlsson (L.K)

2013-07-02 @ 18:00:56
URL: http://hannahcecilias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0