tiden går fort när man har roligt!

Hej på er igen!
 
Blev påmind av min kompis att jag inte uppdaterat bloggen på över 2 veckor, har hänt en hel del på den tiden och de har varit mycket i skolan också. 
 
Som jag skrev senast var det mycket att göra v.43 men sen hade jag ju lov. På lovet jobba jag en del med projektarbetet och på torsdagen var dagen jag längtat till sen jag började med konståkningen, de var test och jag skulle testa fri grund.
 
För att börja med att jag var nära på glömma skridskorna, åkte jag sen hem och hämtade min kompis innan vi drog vidare till ishallen i mariestad. Hade aldrig vart där förut och hittar knappt i mariestad men vi kom rätt och hann kolla på några från vår klubb som testade basic grund och 1.
 
Klockan 12:50 skulle jag på isen och värma upp, och de var uppvärmningen som gjorde mig lugn, för de hela hängde på hur piruetten var just den dagen för resten var jag rätt säker på. ALLA piruetter jag gjorde på uppvärmningen var perfekta och de var även den jag visade upp för dommarna så när de säger att jag hade klarat de gjorde jag världens segergest och var smått hyper hela dagen. Det är lixom inte varje dag man blir TÄVLINGSÅKARE!!!! :D:D:D. 
 
Sen hade vi som vanligt träning och jag tror aldrig jag vart så orädd som jag var då, (rammlade 1 gång när jag saxade) men jag klarade även öggel 8 gånger den träningen och bör tilläggas är att jag bara klarat de en gång förut denna säsongen. Jag har vart rädd att rammla och därför inte vart tillräckligt bestämt att nu jävlar ska jag landa på en fot. Sen denna träningen har jag klarat öggel ungefär 2/3 av alla hopp så de har släppt. 
 
Piruetterna är fortfarande sådär så jag och tränarna har en teori att jag bara klarar de under press, var till och med så att tränarn sa: var de inte du som klarat testet?! xD så illa var de då, men på söndagar går de alltid lite sådär.
 
Noga pratat om de, har även hunnit med att köpa lite smyckesdelar (passade på att köpa lite när jag var i mariestad). Blev lite olika grejer och någon dag senare gjorde jag ett nytt armband.
 
Lovet gick som vanligt fort men jag har hunnit chilla lite också, gillar skolan oxå så de känndes gött i måndags att vara tillbaka. Denna veckan har varit/är väldigt soft.
 
Måndag var en vanlig dag och vi hade även vinprovning i skolan, så det blev att åka tåg ist för bil. Tisdag var de kök och sen projektmöte. Igår 2 lektioner och i mitten en håltimma på drygt 2 timmar. På håltimman satt vi allihopa och kollade på balklänningar på internet. Jag har hittat 2 som jag skulle kunna tänka mig, men innan jag beställer därifrån ska jag kolla i de klänningsafäärerna som finns i närheten. Ska åka till en sen innan jag ska träna och sen ska jag och mamma åka runt lite på lördag. 
 
Sen ska vi bara beställa tårta och mat, boka nagelfixning och skicka ut inbjudningar :D, går så himla fort nu var inte längesen vi började skolan ju!. 
 
Iaf någon undrar varför jag har tid att skriva så långt inlägg idag så beror de på att jag är ledig idag :D. Skulle haft 2 lektioner idag men den ena blev inställd och den andra fick vi jobba vart vi ville, och jag är klar :D.
 
Tanken när jag startade datorn var att jobba lite men å andra sidan ska de inte va inne än på länge så då har jag bestämmt att jag kan få vara ledig ;D.
 
För att krydda detta inlägg lite till kommer nu några eller massor med bilder, vi får se vad jag hittar i mina gömmor...
 
Armband med smileyspärlor och vaxad bomullstråd i tekniken makramé :)
/ L.K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0