Lördag och regn!

Hej igen!
 
Idag regnar det och har även åskat! 
Därför har jag mest vart inne :)
 
Började dagen med att sortera ALLA mina pärlor och lägga i nya päsar och flytta över i större lådor :)
Visar bilder kommer nu:
 
 
Mitt sortimentskåp (födelsedags present). I detta har jag alla mina vaxpärlor, kedjor och alla band och trådar :)
Min morfars fasters syskrin. I detta har jag all påsar, tom rullar och isär monterade örhängen :)
Alla metalldelar:
Översta lådan är bara bindöglor
Nästa är metallpärlor och små berlocker
Därefter alla guldiga och bronsfärgade delar
Längst ner alla stora berlocker och hängen
Alla glaspärlor:
Längst ner är en låda med bara turkosa/ blåa glaspärlor, är ett set som jag fick i julklapp för ngt år sen!
Översta lådan är det blandade glaspärlor sorterade efter färg :)
Alla porslins och sten pärlor
Snäckskalspärlor :) dock lite sötvattenspärlor i den översta lådan oxå ;)
Mina allra dyraste och finaste pärlor :) innhåller swarkowski pärlor och sötvattens pärlor :)
Min "skäms" låda: plast/akryl pärlor är egentligen bara billig skit!
Alla småpärlor, färgsorterade såklart ;)
Min minsta låda med trassel bollar i :)
Min verktygslåda med: limpistol, mina gamla tänger, fil, tejp m.m helt enkelt nödvändiga verktyg!
Skrivbordslåda: med mina nya tänger och min böjbara linjal :)
Låda med alla papperspåsar som jag har när jag säljer smycken :)
Min pärl "bräda" as bra när man gör smycken :)
Mitt för en gångs skull TOMMA skrivbord, nu syns både mitt fasttejpade måttband (som jag av misstag råka göra sönder och därmed fick xP) och även min pärlfilt som gör att pärlorna "stannar kvar".
ALLTIHOPA!
De va allt (Y) tog ett tag att ladda upp alla bilder så nu får ni njuta! ;) Nu kan ni nog förstå varför jag inte får ta med mig alla pärlor när vi åker på semester ;) och däremed oxå vf jag har tråkigt då...
/ L.K
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0